"Dankzij Fiscount beschik je altijd over de actuele en relevante kennis waar je dienstverlening om vraagt."
pay-off
Fiscount – Wat er ook speelt. De pay-off legt nadruk op de relevantie van bepaalde kennis: een actuele ontwikkeling of casus. Het is toegankelijk taalgebruik dat aansluit bij MKB-wereld en ontspannen oogt (gele drijfveer). En verbindt dit ‘geel’ met ‘blauwe’ zekerheid: Fiscount is er altijd, weet overal van, is de betrouwbare ‘back up’.
logo
Het beeldmerk sluit qua vormtaal aan bij de vormgeving van de naam. Dit zorgt voor rust in het logo. De open lijn van het beeldmerk maakt het visueel toegankelijk: niet gesloten. De donkerblauwe kleur geeft statuur aan de uitstraling. Fiscount is een autoriteit op zijn vakgebied.
beeldmerk
Het oude logo van Fiscount had geen beeldmerk. Het oogde, ook door de keuze van het lettertype, nogal klinisch. Met de vernieuwde positionering in gedachten heeft Spankracht hiernaar gekeken: Mét beeldmerk oogt de naam Fiscount expressiever, communiceert meer, is ‘kleurrijker’.
Het logo oogt daarmee toegankelijker dan puur typografisch. Op deze manier heeft het logo beide in één: ronde vorm/warme kleur in beeldmerk, en zakelijke kleur/ strakke vormtaal in typografie.
Dit past bij Fiscount: authoriteit op inhoud (koel en zakelijk), maar toegankelijk op relatie (warm en vriendelijk).