"De uitstraling sluit aan bij de drie kernwaarden: toegewijd, ondernemend en verbindend"
Restyling
In 2024 bestaat Kom over en help 50 jaar. Dit moment wil de organisatie aangrijpen om de organisatie een fris en nieuw gezicht te geven, waarbij Kom over en help zich wil positioneren als de partner in Oost-Europa. De bestaande huisstijl heeft subtiele aanpassingen nodig die voor meer rust zorgen in beeld en tekst. Ook dient de leesbaarheid verbeterd te worden.
Spankracht heeft de uitstraling van de organisatie neer uniform gemaakt, onder andere door kleurgebruik: Naast de kleuren van het logo worden nu alleen lichte tinten gebruikt, waardoor er een duidelijker hiƫrarchie ontstaat. Typografisch is er meer rust gekomen door het gebruik van minder uitbundige script-fonts.
Magazine
Het magazine van Kom over en help is een belangrijke uiting in de communicatiemix van de organisatie. Spankracht heeft bij de restyling vooral geprobeerd het magazine aantrekkelijk te maken – met behoud van de bestaande kenmerken van de organisatie.
Kleuren
Kom over en help heeft twee kenmerkende basiskleuren, rood en paars. De herkenbaarheid van de combinatie van die twee kleuren willen we versterken – met gebruik van een aanvullend palet thematische kleuren. Door die extra kleuren licht te houden blijven de krachtige rode en paarse kleur de herkenbare Kom over en help uitstraling bepalen.
Brandguide
Spankracht heeft voor Kom over en help een beknopte brandguide gemaakt. Hierin staan de belangrijkste richtlijnen voor een consequente doorvoering van de huisstijl. Een goed handvat voor iedereen, zowel intern als extern, die uitingen maakt voor Kom over en help.