


De dynamiek in het logo symboliseert de verbinding én de dynamische projecten waar Woord en Daad dagelijks aan werkt
Logo/huisstijl
Bij de rebranding van een huisstijl van een stichting is het belangrijk om rekening te houden met de huidige identiteit en het gewenste imago. Daarom hebben we dit project integraal aangepakt.
We startten met een onderzoek op basis van de briefing en de kernwaarden van Woord en Daad. Deze informatie vertaalden we naar een stevig logo die aansluit bij de visie en missie van de organisatie. Zo zorgen we voor een optimale overlap tussen identiteit en imago. Dankzij de stevige uitstraling, blijft het logo duidelijk herkenbaar ook als het kleiner (bijvoorbeeld op social media) wordt toegepast.



Dankzij het sterke verhaal achter het logo en de gefaseerde implementatie is de restyling in korte tijd volledig geaccepteerd door de achterban

Resultaat
Het belangrijkste resultaat van de nieuwe uitstraling is dat het vrijwel meteen is geaccepteerd door de achterban. Juist in een stichting is dit niet vanzelfsprekend omdat je werkt met geld van donateurs.
Dat hebben we gezamenlijk met Woord en Daad bereikt door:
- dicht bij de bestaande huisstijlkleuren te blijven;
- de huisstijl gefaseerd in te voeren;
- een beeldmerk te ontwerpen die aansluit bij de visie van de organisatie.
Hierdoor bleef het merk herkenbaar voor de achterban en reageerden zij positief op de verandering. Voor ons onderstreept dit het belang van een geoptimaliseerd proces in de voorbereiding van een nieuwe huisstijl.